onsdag den 5. oktober 2011

Julegaver




I vores familie indførte vi for nogle år siden, at vi ikke giver hinanden julegaver. Men i stedet kan vi aftale med hinanden, om vi vil give en hjemmelavet julegave.

Jeg elsker at få gaver, og var noget spændt på hvordan julen ville løbe af stablen.

Men jeg må sige det gik udover al forventning og har fået nogle flotte, lækre og spændende gaver. Jeg syntes egentlig det er mere sigende end de år hvor vi egentlig 'bare' byttede penge.

Så forberedelserne til julen forløber over hele året, hvor jeg forbereder gaver eller planlægger hvad jeg gerne vil lave, når tiden nærmer sig.

Jeg nyder julen meget mere, nu hvor jeg ikke skal stresse rundt og købe julegaver, hvorefter nogle af dem skal byttes igen...

Derfor har forberedelserne været i gang længe her. Jeg har lavet kryddereddike, strikket strømper, sammen med min mor har jeg lavet hyldeblomst saft. Og meget mere.

Ja, jeg glæder mig til julen, stemningen og hyggen.

Har I anderledes måder at fejre julen på?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar